FEHÉR NORBERT EGYÉNI VÁLLALKOZÓ
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEI:
A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) Fehér Norbert egyéni vállalkozó
(továbbiakban: Vállalkozás), és a vásárlást kezdeményező fél (a továbbiakban: Vevő; Vállalkozás és Vevő a
továbbiakban együttesen: Felek) jogait és kötelezettségeit tartalmazza a közöttük létrejött adásvételi
szerződéssel összefüggésben.
1.A Vállalkozás adatai:
Név: Fehér Norbert egyéni vállalkozó
Székhely: 6000 Kecskemét Jókai utca 40 Földszint 2.
Levelezési címe: u.a.
Üzlet, telephely címe: 2040 Budaörs Gervay Mihály utca 1. (Trend Center).
Adószám: 69644469-2-23
Képviselő: Fehér Norbert
Telefonszám: +36 1 452-7287
Mobiltelefon: +36 20 351 4878
E-mail: info@sofadreams.hu
Honlap: www.sofadreams.hu
Bankszámlaszám: 12011351 01721384 00100009 (Raiffeisen Bank)
2.Vonatkozó jogszabályok:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (a továbbiakban: Ptk.);
- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;
- 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról;
- 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;
- 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra
vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól;
3.Az ÁSZF hatálya, elfogadása:
A Vállalkozás és a Vevő között létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó (és fent említett) kötelező
érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen ÁSZF határozza meg. Ennek megfelelően tartalmazza
a jelen ÁSZF a Feleket megillető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a
teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog
gyakorlásának feltételeit.
A Vevő az adásvételi szerződés megkötése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. A Vevő
az adásvételi szerződés megkötésekor a jelen ÁSZF átvételével és annak átvételét igazoló aláírásával
elfogadja az ÁSZF rendelkezéseit, mellyel az ÁSZF maradéktalanul a Felek között létrejövő szerződés
részét képezi.
Jelen ÁSZF-től történő bármely eltérés csak a Vállalkozás és Vevő által aláírt és jóváhagyott írásos formában
érvényes, a módosítás a számlán vagy az azt helyettesítő bizonylaton nem lehetséges.
Jelen ÁSZF kiterjed minden a Vállalkozás által forgalmazott árucikkre és termékre (a továbbiakban
együttesen Áru vagy Áruk).
Ha a jelen ÁSZF valamely pontja érvénytelennek bizonyulna, az nem érinti az ÁSZF további pontjainak
érvényességét, ezen érvénytelen rész helyett a vonatkozó jogszabályok rendelkezései alkalmazandóak.
Jelen ÁSZF a Vállalkozás által kibocsátott újabb ÁSZF hatályba lépéséig marad érvényben. Az új ÁSZF
annak kihirdetéstől számított 30 nap elteltével lép életbe. Jelen ÁSZF egy-egy példányát a Vállalkozás az
értékesítésre nyitva álló helyiségeiben kifüggeszti.
Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a mindenkor hatályos jogszabályok rendelkezései az
irányadóak, különös tekintettel a Ptk. vonatkozó rendelkezéseire.
Amennyiben a Felek között egyedi szerződés jött létre úgy jelen ÁSZF feltételek a megkötött szerződésben
foglalt eltérésekkel alkalmazandóak.
4.Az Áru és annak megrendelése:
A Vállalkozás nem saját maga által gyártott új termékeket kínál eladásra. A Vállalkozás a Sofa Dreams
márkanevű bútorok kizárólagos magyarországi forgalmazója, mely bútorokat a PMR Handelsgesellschaft
mbH (Fennstrasse 1, 12439 Berlin, Németország) gyártja.
A Vevő a Vállalkozás telephelyén, vagy e-mailben jogosult az általa kiválasztott Árut a típus és szövet,
továbbá az általa igényelt egyedi specifikációk megjelölésével megrendelni, mely megrendelés leadásával az
adásvételi szerződés a Vállalkozás és a Vevő között létrejön. A Vevő az általa megrendelt Áru árának 50%-
át (melyből 40% foglaló és 60% vételárelőleg) a rendelés leadásakor köteles a Vállalkozás részére
készpénzben vagy banki átutalással megfizetni. A vételár 50%-ának kifizetését, illetve annak a Vállalkozás
bankszámlájára történő beérkezését követően a Vevő által leadott megrendelést a Vállalkozás továbbítja a
németországi gyártó részére, ahol a megrendelés beérkezését követően elkezdődik az Áru legyártása. A
Vevő a megrendelés leadását követően legkésőbb a 4. napon jogosult a megrendelést írásban módosítani,
illetve a vásárlástól írásban elállni. Ezen határidőben bejelentett elállás esetén a Vevő részére a megrendelés
leadásakor az Áru vételárából átadott 50% teljes egészében visszajár. Amennyiben a Vevő a megrendelés
leadásától számított 4. napon túl jelenti be elállását, úgy a megrendelés leadásakor az Áru vételárából átadott
50%-nak a 40%-át, mint foglalót elveszíti.
A Vállalkozás a megrendelt Árut a megrendelés leadásától számított 8-14 héten belül adja át a Vevő részére.
Ha ez a szállítás időtartama a Vállalkozás hibájából eredően a lejártát követő további 4 héttel
meghosszabbodik, úgy a Vevő az Áru vételárából 5% mértékű kedvezményre jogosult.
A Vevő az Áru vételárán felül köteles továbbá egyszeri 20.000,- Ft összegű szállítási díjat is megfizetni a
Vállalkozás részére, mely a megrendelt Árunak a gyártótól a Vállalkozás raktáráig történő szállítási díjába
számít bele.
A Vevő által a megrendelés leadásakor fizetendő összegek nem tartalmazzák az Árunak a Vevő részére
történő házhozszállítási díját, továbbá az Áru összeszerelésének díját, melyeket a Vállalkozás és a Vevő
minden esetben egyedileg tárgyalnak meg egymással, figyelembe véve az Áru rendeltetésének helyét és
annak összeszerelésének munkaigényességét.
5.Árak:
A Vevő az Áruknak a Vállalkozás által a megrendelés leadásának, azaz az adásvételi szerződés megkötésének
napján kikötött árát köteles megfizetni. A Vállalkozás fenntartja az árváltoztatás jogát.
6.Az Áruk átvétele:
A Vállalkozás az Árukat az átadás-átvételekor darab szerint adja át Vevő részére. Vevő az Árukat
mennyiségi szempontból az átadás-átvételkor köteles átvenni és ellenőrizni.
Amennyiben a Vevő az átadás-átvétel során az áru mennyiségével (darabszámával), valamint annak
csomagolásával kapcsolatban nem jelentett be kifogást, illetve reklamációt, ez esetben az átadás-átvételt
követően ilyen jogcímen nem támaszthat igényt A Vállalkozással szemben.
Amennyiben tehát a Vevő az átvett Áruk mennyiségével (darabszámával), csomagolásával kapcsolatosan
kifogást kíván bejelenteni, úgy azt az átadás-átvételkor köteles megtenni.
A Vevő az Árut választása szerint átveheti a Vállalkozás raktárában, mely esetben maga köteles
gondoskodni annak elszállításáról és összeszereléséről. A Vevő kérheti azonban a Vállalkozástól az Áru
házhozszállítását és annak összeszerelését, mely esetben az Áru vételárán és a 20.000,- Ft összegű szállítási
díjon felül (6. pont) köteles kifizetni a házhozszállítás és az összeszerelés díját.
A Vevő bármely esetben kizárólag akkor jogosult az Áru átvételére, ha annak teljes vételárát, a 20.000,- Ft
összegű szállítási díjat, továbbá amennyiben szállítást és összeszerelést is kért, úgy a házhozszállítási és az
összeszerelési díjat kifizette a Vállalkozás részére.
7.Kárveszély átszállása:
A kárveszély az Áru Vevőnek történő átadásakor száll át Vevőre, mely történhet a szerződéskötés helyén,
azaz a Vállalkozás telephelyén, fióktelepén vagy raktárán, illetve házhozszállítás esetén történhet a Vevő
által megjelölt rendeltetési helyen.
Amennyiben a Vevő nem igényel házhozszállítást, úgy a Vevő kárveszélyviselése kiterjed az Áru átadását
követően a szállítójárműbe történő be-, illetve kirakodás vagy a szállítás során bekövetkező bármely kárra
is attól függetlenül, hogy a szállítójárművet a Vevő maga állítja ki, vagy fuvarozó közreműködését veszi
igénybe.
Amennyiben a Vevő az Áru házhozszállítását és annak összeszerelését kéri, úgy a kárveszély az Árunak a
Vevő által megjelölt rendeltetési helyén történő összeszereléssel száll át a Vevőre.
8.Szavatosság, jótállás:
A Vállalkozás az általa értékesített Áru hibás teljesítés, vagy a megadott határidőn belüli meghibásodás
esetén kellék- és termékszavatosságot, 10.000 forintos érték felett pedig 24, azaz huszonnégy hónapos
kötelező jótállást (garanciát) biztosít a fogyasztó részére a Ptk., a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet és a
19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet előírásai szerint. (A fogyasztó kizárólag olyan természetes személy, aki
szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül jár el. A vállalkozás – azaz a szakmája,
önálló foglalkozása vagy gazdasági tevékenysége körében eljáró személy - nem minősül fogyasztónak.)
Kellékszavatosság:
A Vevő a Vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. szabályai szerint.
A Vevő – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése
lehetetlen vagy a Vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.
Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Vevő nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az
ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Vállalkozás költségére saját maga is kijavíthatja,
illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
A Vevő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban maga
viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Vállalkozás adott okot.
A Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől
számított kettő hónapon belül a Vállalkozással közölni. A szerződés teljesítésétől számított két éves
elévülési határidőn túl a Vevő kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
A Vevő a Vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl
nincs egyéb feltétele, ha a Vevő igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Vállalkozás nyújtotta. A
teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vevő köteles bizonyítani, hogy az általa felismert
hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság:
A termék hibája esetén a Vevő – választása szerint – kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt
érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként a Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
A Vevő termékszavatossági igényt a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2, azaz két éven
belül érvényesíthet. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
A Vevő termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben
gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vevőnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja,
hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető
vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan
nem lehet érvényesíteni.
Jótállás:
Hibás teljesítés esetén a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a bel- és kültéri bútorok, fekvőmatracok
vonatkozásában, 10.000,- Ft eladási ár felett a Vállalkozás jótállásra köteles.
A Vevő – választása szerint – az alábbi szavatossági jogokat élhet: kijavítást, kicserélést kérhet, kivéve, ha
az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Vállalkozás számára más igénye
teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Az ellenszolgáltatás arányos leszállítását is
igényelheti, a hibát a Vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől
elállhat, ha a jótállásra kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a törvényben
foglaltak szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez
fűződő érdeke megszűnt.
Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget,
a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is
érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. A Vevő a választott kellékszavatossági jogáról
másikra is áttérhet. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre
a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk
fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a Vállalkozás vagy annak megbízottja végzi,
az üzembe helyezés napjával kezdődik.
A Vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a
teljesítés után keletkezett.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt
egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető.
A jótállási idő kezdete a termék átvételének a napja, termékszavatosság esetén a forgalomba hozatal napja.
Nem vonatkozik a jótállási kötelezettség
- a természetes elhasználódásból eredő kopásra;
- a nem rendeltetésszerű használatból eredő hibákra (pl. hanyagságból bekövetkező törés, megrongálódás,
stb.);
- a használati utasításban foglaltak be nem tartásából eredő hibákra;
- harmadik fél által javított, átalakított termékekre vagy szakszerűtlen kezelésből adódó problémákra;
- arra az esetre, ha a vásárló előzetesen tájékoztatást kapott a termék hibájáról vagy tudnia kellett erről (pl.
sérülés, szépséghiba miatt engedményes áron értékesített értékcsökkent termék);
- egyéb, a garanciális feltételek alá nem eső problémákra;
Amennyiben a jótállási igény a fent meghatározott okok miatt nem érvényesíthető, ennek kapcsán a
Vállalkozás semmilyen költséget nem vállal át vagy térít meg.
Jelentéktelen hiba esetén elállásnak helye nincs.
9.Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek:
A fogyasztó az Árukkal vagy a Vállalkozás tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi
elérhetőségeken terjesztheti elő:
Telefon: +36 20 351 4878
Internet cím: www.sofadreams.hu
E-mail: info@sofadreams.hu
A Vevő szóban vagy írásban közölheti a Vállalkozással azon a panaszát, amely a Vállalkozásnak, illetve a
Vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek, az Áruknak a Vevők részére történő forgalmazásával,
illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására
vonatkozik.
A szóbeli panaszt a Vállalkozás a lehetőségekhez képest köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint
orvosolni. Ha a Vevő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem
lehetséges, a Vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles
jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben
a fogyasztónak átadni.
Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a
Vállalkozás ugyancsak köteles jegyzőkönyvet felvenni és köteles azt a Vevőnek legkésőbb 30 napon belül -
az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően - az érdemi válasszal egyidejűleg
megküldeni.
A Vállalkozás az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a
Vállalkozás a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és
intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a Vállalkozás indokolni köteles. A telefonon
vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Vállalkozás köteles egyedi
ügyszámmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
- a fogyasztó neve, lakcíme,
- a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
- a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb
bizonyítékok jegyzéke,
- a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz
azonnali kivizsgálása lehetséges,
- a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás
felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,
- a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
- telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a
panasz egyedi ügyszáma.
A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és
azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a Vállalkozás köteles a Vevőt írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak
jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak arra is ki
kell terjednie, hogy a Vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető
testületi eljárást.
Amennyiben a Vállalkozás és a Vevő közötti fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az
alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál:
Amennyiben a Vevő fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint
illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi
eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint
illetékes járási hivatalok látják el, melyek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/
Békéltető Testület előtti eljárás:
Amennyiben a Vevő fogyasztói panasza elutasításra kerül, úgy jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye
szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni. A Békéltető Testület eljárása megindításának feltétele,
hogy a Vevő a Vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a Vevő erre
irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a Vevő kérelmében megjelölt Békéltető Testület
illetékes.
A Vállalkozást a Békéltető Testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében
fennáll a vállalkozásoknak a Békéltető Testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége,
továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a Békéltető Testület előtti megjelenési kötelezettség
(„meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”). Amennyiben a
Vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes Békéltető Testületet működtető kamara
szerinti megyébe van bejegyezve, a Vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének
megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
Az együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel,
amely alapján a Vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól
való eltekintésre nincs lehetőség.
A Békéltető Testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A
Békéltető Testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását
a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors,
hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A Békéltető Testület a Vevő vagy a
Vállalkozás kérésére tanácsot ad a Vevőt megillető jogokkal és a Vállalkozást terhelő kötelezettségekkel
kapcsolatban.
A Békéltető Testület eljárása a Vevő kérelmére indul. A kérelmet a Békéltető Testület elnökéhez kell írásban
benyújtani.
A kérelemnek tartalmaznia kell:
- a Vevő nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
- a fogyasztói jogvitával érintett Vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
- a Vevő álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
- a Vevő nyilatkozatát arról, hogy a Vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését;
- a Vevő nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más Békéltető Testület eljárását nem kezdeményezte,
közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem
előterjesztésére nem került sor,
- a testület döntésére irányuló indítványt,
- a Vevő aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a Vevő
bizonyítékként hivatkozik, így különösen a Vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek
hiányában a Vevő rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
A területileg illetékes Békéltető Testületekről itt: http://www.bekeltetes.hu, a Békéltető Testületek
elérhetőségeiről pedig bővebb információ itt érhető el: https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
Bírósági eljárás:
A Vevő jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás
keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló
2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
10. Adatkezelés, adatvédelem:
A Vállalkozás adatkezelési tájékoztatója a jelen ÁSZF mellékletét képezi. A jelen ÁSZF elfogadásával a
Vevő tudomásul veszi és egyben elfogadja az adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat.
Jelen, Budapesten, 2021. május 26. napján kelt 3 (azaz három) nyomtatott oldalon 10 (azaz tíz) pontból álló
nyomtatott ÁSZF-et annak elolvasása után aláírásommal jóváhagyólag elfogadom, egyúttal kijelentem, hogy
annak egy példányát átvettem