bejelentkezés

Regisztráció


Főoldal Általános szerződési feltételek

Általános Szerződési Feltételek

FEHÉR NORBERT EGYÉNI VÁLLALKOZÓ

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEI:


A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) Fehér Norbert egyéni vállalkozó

(továbbiakban: Vállalkozás), és a vásárlást kezdeményező fél (a továbbiakban: Vevő; Vállalkozás és Vevő a

továbbiakban együttesen: Felek) jogait és kötelezettségeit tartalmazza a közöttük létrejött adásvételi

szerződéssel összefüggésben.


1.A Vállalkozás adatai:

Név: Fehér Norbert egyéni vállalkozó

Székhely: 6000 Kecskemét Jókai utca 40 Földszint 2.

Levelezési címe: u.a.

Üzlet, telephely címe: 2040 Budaörs Gervay Mihály utca 1. (Trend Center).

Adószám: 69644469-2-23

Képviselő: Fehér Norbert

Telefonszám: +36 1 452-7287

Mobiltelefon: +36 20 351 4878

E-mail: info@sofadreams.hu

Honlap: www.sofadreams.hu

Bankszámlaszám: 12011351 01721384 00100009 (Raiffeisen Bank)


2.Vonatkozó jogszabályok:

- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (a továbbiakban: Ptk.);

- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;

- 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról;

- 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;

- 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra

vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól;


3.Az ÁSZF hatálya, elfogadása:

A Vállalkozás és a Vevő között létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó (és fent említett) kötelező

érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen ÁSZF határozza meg. Ennek megfelelően tartalmazza

a jelen ÁSZF a Feleket megillető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a

teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog

gyakorlásának feltételeit.


A Vevő az adásvételi szerződés megkötése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. A Vevő

az adásvételi szerződés megkötésekor a jelen ÁSZF átvételével és annak átvételét igazoló aláírásával

elfogadja az ÁSZF rendelkezéseit, mellyel az ÁSZF maradéktalanul a Felek között létrejövő szerződés

részét képezi.


Jelen ÁSZF-től történő bármely eltérés csak a Vállalkozás és Vevő által aláírt és jóváhagyott írásos formában

érvényes, a módosítás a számlán vagy az azt helyettesítő bizonylaton nem lehetséges.

Jelen ÁSZF kiterjed minden a Vállalkozás által forgalmazott árucikkre és termékre (a továbbiakban

együttesen Áru vagy Áruk).


Ha a jelen ÁSZF valamely pontja érvénytelennek bizonyulna, az nem érinti az ÁSZF további pontjainak

érvényességét, ezen érvénytelen rész helyett a vonatkozó jogszabályok rendelkezései alkalmazandóak.

Jelen ÁSZF a Vállalkozás által kibocsátott újabb ÁSZF hatályba lépéséig marad érvényben. Az új ÁSZF

annak kihirdetéstől számított 30 nap elteltével lép életbe. Jelen ÁSZF egy-egy példányát a Vállalkozás az

értékesítésre nyitva álló helyiségeiben kifüggeszti.


Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a mindenkor hatályos jogszabályok rendelkezései az

irányadóak, különös tekintettel a Ptk. vonatkozó rendelkezéseire.


Amennyiben a Felek között egyedi szerződés jött létre úgy jelen ÁSZF feltételek a megkötött szerződésben

foglalt eltérésekkel alkalmazandóak.


4.Az Áru és annak megrendelése:

A Vállalkozás nem saját maga által gyártott új termékeket kínál eladásra. A Vállalkozás a Sofa Dreams

márkanevű bútorok kizárólagos magyarországi forgalmazója, mely bútorokat a PMR Handelsgesellschaft

mbH (Fennstrasse 1, 12439 Berlin, Németország) gyártja.


A Vevő a Vállalkozás telephelyén, vagy e-mailben jogosult az általa kiválasztott Árut a típus és szövet,

továbbá az általa igényelt egyedi specifikációk megjelölésével megrendelni, mely megrendelés leadásával az

adásvételi szerződés a Vállalkozás és a Vevő között létrejön. A Vevő az általa megrendelt Áru árának 50%-

át (melyből 40% foglaló és 60% vételárelőleg) a rendelés leadásakor köteles a Vállalkozás részére

készpénzben vagy banki átutalással megfizetni. A vételár 50%-ának kifizetését, illetve annak a Vállalkozás

bankszámlájára történő beérkezését követően a Vevő által leadott megrendelést a Vállalkozás továbbítja a

németországi gyártó részére, ahol a megrendelés beérkezését követően elkezdődik az Áru legyártása. A

Vevő a megrendelés leadását követően legkésőbb a 4. napon jogosult a megrendelést írásban módosítani,

illetve a vásárlástól írásban elállni. Ezen határidőben bejelentett elállás esetén a Vevő részére a megrendelés

leadásakor az Áru vételárából átadott 50% teljes egészében visszajár. Amennyiben a Vevő a megrendelés

leadásától számított 4. napon túl jelenti be elállását, úgy a megrendelés leadásakor az Áru vételárából átadott

50%-nak a 40%-át, mint foglalót elveszíti.


A Vállalkozás a megrendelt Árut a megrendelés leadásától számított 8-14 héten belül adja át a Vevő részére.


Ha ez a szállítás időtartama a Vállalkozás hibájából eredően a lejártát követő további 4 héttel

meghosszabbodik, úgy a Vevő az Áru vételárából 5% mértékű kedvezményre jogosult.


A Vevő az Áru vételárán felül köteles továbbá egyszeri 20.000,- Ft összegű szállítási díjat is megfizetni a

Vállalkozás részére, mely a megrendelt Árunak a gyártótól a Vállalkozás raktáráig történő szállítási díjába

számít bele.


A Vevő által a megrendelés leadásakor fizetendő összegek nem tartalmazzák az Árunak a Vevő részére

történő házhozszállítási díját, továbbá az Áru összeszerelésének díját, melyeket a Vállalkozás és a Vevő

minden esetben egyedileg tárgyalnak meg egymással, figyelembe véve az Áru rendeltetésének helyét és

annak összeszerelésének munkaigényességét.


5.Árak:

A Vevő az Áruknak a Vállalkozás által a megrendelés leadásának, azaz az adásvételi szerződés megkötésének

napján kikötött árát köteles megfizetni. A Vállalkozás fenntartja az árváltoztatás jogát.


6.Az Áruk átvétele:

A Vállalkozás az Árukat az átadás-átvételekor darab szerint adja át Vevő részére. Vevő az Árukat

mennyiségi szempontból az átadás-átvételkor köteles átvenni és ellenőrizni.


Amennyiben a Vevő az átadás-átvétel során az áru mennyiségével (darabszámával), valamint annak

csomagolásával kapcsolatban nem jelentett be kifogást, illetve reklamációt, ez esetben az átadás-átvételt

követően ilyen jogcímen nem támaszthat igényt A Vállalkozással szemben.


Amennyiben tehát a Vevő az átvett Áruk mennyiségével (darabszámával), csomagolásával kapcsolatosan

kifogást kíván bejelenteni, úgy azt az átadás-átvételkor köteles megtenni.


A Vevő az Árut választása szerint átveheti a Vállalkozás raktárában, mely esetben maga köteles

gondoskodni annak elszállításáról és összeszereléséről. A Vevő kérheti azonban a Vállalkozástól az Áru

házhozszállítását és annak összeszerelését, mely esetben az Áru vételárán és a 20.000,- Ft összegű szállítási

díjon felül (6. pont) köteles kifizetni a házhozszállítás és az összeszerelés díját.


A Vevő bármely esetben kizárólag akkor jogosult az Áru átvételére, ha annak teljes vételárát, a 20.000,- Ft

összegű szállítási díjat, továbbá amennyiben szállítást és összeszerelést is kért, úgy a házhozszállítási és az

összeszerelési díjat kifizette a Vállalkozás részére.


7.Kárveszély átszállása:

A kárveszély az Áru Vevőnek történő átadásakor száll át Vevőre, mely történhet a szerződéskötés helyén,

azaz a Vállalkozás telephelyén, fióktelepén vagy raktárán, illetve házhozszállítás esetén történhet a Vevő

által megjelölt rendeltetési helyen.


Amennyiben a Vevő nem igényel házhozszállítást, úgy a Vevő kárveszélyviselése kiterjed az Áru átadását

követően a szállítójárműbe történő be-, illetve kirakodás vagy a szállítás során bekövetkező bármely kárra

is attól függetlenül, hogy a szállítójárművet a Vevő maga állítja ki, vagy fuvarozó közreműködését veszi

igénybe.


Amennyiben a Vevő az Áru házhozszállítását és annak összeszerelését kéri, úgy a kárveszély az Árunak a

Vevő által megjelölt rendeltetési helyén történő összeszereléssel száll át a Vevőre.


8.Szavatosság, jótállás:

A Vállalkozás az általa értékesített Áru hibás teljesítés, vagy a megadott határidőn belüli meghibásodás

esetén kellék- és termékszavatosságot, 10.000 forintos érték felett pedig 24, azaz huszonnégy hónapos

kötelező jótállást (garanciát) biztosít a fogyasztó részére a Ptk., a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet és a

19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet előírásai szerint. (A fogyasztó kizárólag olyan természetes személy, aki

szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül jár el. A vállalkozás – azaz a szakmája,

önálló foglalkozása vagy gazdasági tevékenysége körében eljáró személy - nem minősül fogyasztónak.)


Kellékszavatosság:

A Vevő a Vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. szabályai szerint.

A Vevő – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése

lehetetlen vagy a Vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.

Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Vevő nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az

ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Vállalkozás költségére saját maga is kijavíthatja,

illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

A Vevő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban maga

viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Vállalkozás adott okot.

A Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől

számított kettő hónapon belül a Vállalkozással közölni. A szerződés teljesítésétől számított két éves

elévülési határidőn túl a Vevő kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

A Vevő a Vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl

nincs egyéb feltétele, ha a Vevő igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Vállalkozás nyújtotta. A

teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vevő köteles bizonyítani, hogy az általa felismert

hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.


Termékszavatosság:

A termék hibája esetén a Vevő – választása szerint – kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt

érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként a Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi

követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

A Vevő termékszavatossági igényt a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2, azaz két éven

belül érvényesíthet. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

A Vevő termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben

gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vevőnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja,

hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető

vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan

nem lehet érvényesíteni.


Jótállás:

Hibás teljesítés esetén a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a bel- és kültéri bútorok, fekvőmatracok

vonatkozásában, 10.000,- Ft eladási ár felett a Vállalkozás jótállásra köteles.

A Vevő – választása szerint – az alábbi szavatossági jogokat élhet: kijavítást, kicserélést kérhet, kivéve, ha

az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Vállalkozás számára más igénye

teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Az ellenszolgáltatás arányos leszállítását is

igényelheti, a hibát a Vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől

elállhat, ha a jótállásra kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a törvényben

foglaltak szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez

fűződő érdeke megszűnt.

Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget,

a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is

érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. A Vevő a választott kellékszavatossági jogáról

másikra is áttérhet. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre

a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk

fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a Vállalkozás vagy annak megbízottja végzi,

az üzembe helyezés napjával kezdődik.

A Vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a

teljesítés után keletkezett.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt

egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető.

A jótállási idő kezdete a termék átvételének a napja, termékszavatosság esetén a forgalomba hozatal napja.


Nem vonatkozik a jótállási kötelezettség

- a természetes elhasználódásból eredő kopásra;

- a nem rendeltetésszerű használatból eredő hibákra (pl. hanyagságból bekövetkező törés, megrongálódás,

stb.);

- a használati utasításban foglaltak be nem tartásából eredő hibákra;

- harmadik fél által javított, átalakított termékekre vagy szakszerűtlen kezelésből adódó problémákra;

- arra az esetre, ha a vásárló előzetesen tájékoztatást kapott a termék hibájáról vagy tudnia kellett erről (pl.

sérülés, szépséghiba miatt engedményes áron értékesített értékcsökkent termék);

- egyéb, a garanciális feltételek alá nem eső problémákra;


Amennyiben a jótállási igény a fent meghatározott okok miatt nem érvényesíthető, ennek kapcsán a

Vállalkozás semmilyen költséget nem vállal át vagy térít meg.

Jelentéktelen hiba esetén elállásnak helye nincs.


9.Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek:

A fogyasztó az Árukkal vagy a Vállalkozás tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi

elérhetőségeken terjesztheti elő:

Telefon: +36 20 351 4878

Internet cím: www.sofadreams.hu

E-mail: info@sofadreams.hu


A Vevő szóban vagy írásban közölheti a Vállalkozással azon a panaszát, amely a Vállalkozásnak, illetve a

Vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek, az Áruknak a Vevők részére történő forgalmazásával,

illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására

vonatkozik.

A szóbeli panaszt a Vállalkozás a lehetőségekhez képest köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint

orvosolni. Ha a Vevő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem

lehetséges, a Vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles

jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben

a fogyasztónak átadni.

Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a

Vállalkozás ugyancsak köteles jegyzőkönyvet felvenni és köteles azt a Vevőnek legkésőbb 30 napon belül -

az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően - az érdemi válasszal egyidejűleg

megküldeni.

A Vállalkozás az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a

Vállalkozás a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és

intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a Vállalkozás indokolni köteles. A telefonon

vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Vállalkozás köteles egyedi

ügyszámmal ellátni.


A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

- a fogyasztó neve, lakcíme,

- a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,

- a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb

bizonyítékok jegyzéke,

- a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz

azonnali kivizsgálása lehetséges,

- a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás

felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,

- a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,

- telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a

panasz egyedi ügyszáma.


A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és

azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a Vállalkozás köteles a Vevőt írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak

jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak arra is ki

kell terjednie, hogy a Vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető

testületi eljárást.

Amennyiben a Vállalkozás és a Vevő közötti fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az

alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:


Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál:

Amennyiben a Vevő fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint

illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi

eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint

illetékes járási hivatalok látják el, melyek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/


Békéltető Testület előtti eljárás:

Amennyiben a Vevő fogyasztói panasza elutasításra kerül, úgy jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye

szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni. A Békéltető Testület eljárása megindításának feltétele,

hogy a Vevő a Vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a Vevő erre

irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a Vevő kérelmében megjelölt Békéltető Testület

illetékes.

A Vállalkozást a Békéltető Testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében

fennáll a vállalkozásoknak a Békéltető Testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége,

továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a Békéltető Testület előtti megjelenési kötelezettség

(„meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”). Amennyiben a

Vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes Békéltető Testületet működtető kamara

szerinti megyébe van bejegyezve, a Vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének

megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

Az együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel,

amely alapján a Vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól

való eltekintésre nincs lehetőség.

A Békéltető Testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A

Békéltető Testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását

a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors,

hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A Békéltető Testület a Vevő vagy a

Vállalkozás kérésére tanácsot ad a Vevőt megillető jogokkal és a Vállalkozást terhelő kötelezettségekkel

kapcsolatban.

A Békéltető Testület eljárása a Vevő kérelmére indul. A kérelmet a Békéltető Testület elnökéhez kell írásban

benyújtani.


A kérelemnek tartalmaznia kell:

- a Vevő nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,

- a fogyasztói jogvitával érintett Vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,

- a Vevő álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,

- a Vevő nyilatkozatát arról, hogy a Vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését;

- a Vevő nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más Békéltető Testület eljárását nem kezdeményezte,

közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem

előterjesztésére nem került sor,

- a testület döntésére irányuló indítványt,

- a Vevő aláírását.


A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a Vevő

bizonyítékként hivatkozik, így különösen a Vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek

hiányában a Vevő rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.


A területileg illetékes Békéltető Testületekről itt: http://www.bekeltetes.hu, a Békéltető Testületek

elérhetőségeiről pedig bővebb információ itt érhető el: https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek


Bírósági eljárás:

A Vevő jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás

keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló

2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.


10. Adatkezelés, adatvédelem:

A Vállalkozás adatkezelési tájékoztatója a jelen ÁSZF mellékletét képezi. A jelen ÁSZF elfogadásával a

Vevő tudomásul veszi és egyben elfogadja az adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat.

Jelen, Budapesten, 2021. május 26. napján kelt 3 (azaz három) nyomtatott oldalon 10 (azaz tíz) pontból álló

nyomtatott ÁSZF-et annak elolvasása után aláírásommal jóváhagyólag elfogadom, egyúttal kijelentem, hogy

annak egy példányát átvettem